Porcupine Tree i Bergen 9.6.10
Dag Fjellby
2010-06-10 12:43:20 UTC
Kan bare beskrives met et ord: FANTASTISK! For en lyd, for noen låter
og for et band. Jeg tror faktisk at PT må være det beste LIVE bandet
som eksisterer akkurat nå.

Jeg ble så satt ut av lyd og musikk, at jeg neigu ikke husker hele
setlisten. Kan noen hjelpe meg med det?

Årets begivenhet var det i alle fall, og alt Steven Wilson og resten
av bandet tar i - blir til gull! ;)

Tragisk at hverken BA eller Bergens Tidende har en eneste anmeldelse
av konserten. Shame on them! :-/\
Dag Fjellby
Dag Fjellby
2010-06-10 13:40:50 UTC
Post by Dag Fjellby
[...]
Dette mener jeg var noenlunde setlist i Bergen:

1.Occam's Razor
2.The Blind House
3.Great Expectations
4.Kneel and Disconnect
5.Drawing the Line
6.Lazarus
7.The Sound of Muzak
8.The Start of Something Beautiful
9.Time Flies
10.Degree Zero of Liberty
11.Octane Twisted
12.The Séance
13.Circle of Manias

14.Hatesong
15.Russia on Ice
16.Anesthetizept. 2
17.Stars Die
18.Way Out of Here
19.Normal
20.Bonnie the Cat
Encore:
21.Blackest Eyes
Dag Fjellby
Hugo Sánchez Policarpo
2010-06-10 14:29:01 UTC
Post by Dag Fjellby
Kan bare beskrives met et ord: FANTASTISK! For en lyd, for noen låter
og for et band. Jeg tror faktisk at PT må være det beste LIVE bandet
som eksisterer akkurat nå.
Heldig du...

PT er mestere innen det de gjör. Det er saa utrolig variert
og uforutsigbart hva de kan levere, bortsett fra at det
normalt er meget bra.
--
Hugo

http://progblogprog.blogspot.com/
Dag Fjellby
2010-06-12 08:17:46 UTC
Post by Hugo Sánchez Policarpo
On Thu, 10 Jun 2010 14:43:20 +0200, Dag
Post by Dag Fjellby
[...]
Hvis de spiller på et sted nær der du bor, så MÅ du bare gå
Hugo! Dette var tidendes konsert, i hvert fall her i Bergen
:)
Dag Fjellby
Dag Fjellby
2010-06-11 08:02:38 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Dag Fjellby
[...]
Hvorfor står det ingen anmeldelse av Porcupine Tree konserten i Bergen
og Oslo? Jeg finner ingenting, bortsett fra dette:
http://www.metal-norge.com/?p=news_single&id=1947

Stor skam at de ikke anmelder konserten, som var 10-årets beste iaf.
her i Bergen :(
Dag Fjellby
Lars Haugseth
2010-06-11 10:26:41 UTC
Post by Dag Fjellby
Hvorfor står det ingen anmeldelse av Porcupine Tree konserten i Bergen
http://www.metal-norge.com/?p=news_single&id=1947
http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article393572.ece

Selv gir jeg konserten en 5-er. Det de spilte var veldig bra, som alltid,
men i og med at det var festival så ble det et noe forkortet sett. I
tillegg til det meste av The Incident, spilte de: Hatesong, Russian on
Ice, kortversjonen av Anesthetize, Bonnie the Cat, Way Out of Here og til
slutt Blackest Eyes. Ingenting fra 90-tallet, med andre ord.
Lars Haugseth
Lars Haugseth
2010-06-11 10:27:29 UTC
Post by Dag Fjellby
[...]

tillegg til det meste av The Incident, spilte de: Hatesong, Russia on
Lars Haugseth
Dag Fjellby
2010-06-11 11:00:50 UTC
On Fri, 11 Jun 2010 12:27:29 +0200, Lars Haugseth
Post by Lars Haugseth
Post by Dag Fjellby
[...]
Ok Lars. Takk for link. Her i bergen spilte de på Ole bull og
konserten varte i 2 t og 20 minutter. Ole Bull tar ikke mer enn 5-600
personer, og jeg synes det var helt rått. Kunne ønsikt meg noe eldre
stoff jeg og, men jeg gir den en soleklar 6-er :) Lyden var meget bra!
Dag Fjellby
Lars Haugseth
2010-06-11 12:54:57 UTC
Post by Lars Haugseth
Post by Dag Fjellby
[...]
Ja, de har et helt rått lydbilde live nå. "Tight as a witch's cleft." :-)

PT sto på scenen i en og en halv time i Oslo. Før det var det en drøy time
med Opeth (Windowpane, The Grand Conjuration, The Lotus Eaters, The Drapery
Falls, Demon of the Fall og Deliverance.) De gjorde også sakene sine bra,
men det var litt grøtete lyd fra der jeg sto litt langt bak og på siden,
derfor flyttet jeg meg nærmere scenen og inn mot midten på de siste låtene,
og da ble det langt bedre.

Gåsehud-øyeblikket for min del var da PT spilte Octane Twisted/The Seance/
Circle of Manias. Nydelig!
Lars Haugseth
Dag Fjellby
2010-06-12 10:34:28 UTC
Post by Lars Haugseth
Post by Dag Fjellby
Hvorfor står det ingen anmeldelse av Porcupine Tree konserten i Bergen
http://www.metal-norge.com/?p=news_single&id=1947
http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article393572.ece
[ ]
Post by Lars Haugseth
Post by Dag Fjellby
[...]
Meninger om Porcupine Tree i Bergen og andre steder.

http://www.ptreetour.com/index.php?/topic/202-porcupine-tree-to-bergen-norway-my-lucky-day/
--
Dag Fjellby