KISS - et patetisk orkester.
Dag Fjellby
2010-06-15 07:32:44 UTC
Terninkast 2.
Kiss er som et gammelt ludder. Uten sminke er det ikke mye å skrive
hjem om. Kiss er et temmelig patetisk orkester.

Men fjerner man sminken og kler bandet nakent, er ikke Kiss annet enn
et gammelt ludder. En patetisk parentes.

http://www.dagbladet.no/2010/06/15/kultur/kiss/konsert/konsertanmeldelser/vallhall_anena/12138592/
Dag Fjellby
Dag Fjellby
2010-06-15 09:33:13 UTC
Post by Dag Fjellby
[...]
Når det er sagt, og for ikke å virke så surmaget, så jeg et program om
Gene Simmons på TV4 fakta i går. Da fikk jeg en helt annen respekt for
mannen.

Aldri alkohol og aldri dop. Og - måten han oppdro sine barn på, er et
eksempel til etterfølgelse for andre.

Den «private» Gene Simmons virket som en cool og sympatisk fyr.
Dag Fjellby
Espen Olsen
2010-06-16 21:46:08 UTC
Post by Dag Fjellby
Terninkast 2.
Kiss er som et gammelt ludder. Uten sminke er det ikke mye å skrive
hjem om. Kiss er et temmelig patetisk orkester.
For >30 år siden var Kizz (bemerk "svensk danzbandztavemåte") også et
patetisk orkester.

Kizz har aldri vært noe å skrive hjem om.

La oss forbi gå dem i stillhet.

Espen
gammelpønker
Dag-Erling Smørgrav
2010-06-17 14:09:38 UTC
Post by Espen Olsen
Kizz har aldri vært noe å skrive hjem om.
De har i hvertfall én bra diskolåt, da...

DES
Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no
Rolf Marvin Bøe Lindgren
2010-06-17 08:40:31 UTC
Post by Dag Fjellby
[...]
Jeg synes anmelderne har vært for opptatt av å se på sceneshowet og for
lite opptatt av musikken. De får det fortsatt til å svinge, selv om Paul
Stanley høres ut som en baptistprest når han snakker til menigheten.
--
Rolf Lindgren
***@extern.uio.no
Dag Fjellby
2010-06-17 08:57:53 UTC
On Thu, 17 Jun 2010 10:40:31 +0200, Rolf Marvin Bøe Lindgren
Post by Rolf Marvin Bøe Lindgren
Post by Dag Fjellby
[...]
Det er godt mulig og du har sikkert rett. Musikkanmeldere skal man
ikke legge så stor vekt på. Liker man musikken, så liker man musikken,
så enkelt er det.
Post by Rolf Marvin Bøe Lindgren
De får det fortsatt til å svinge, selv om Paul
Stanley høres ut som en baptistprest når han snakker til menigheten.
Det gjør de sikkert. Paul Stanley har vel muligens blitt litt «rusten»
med åra.

Det jeg skrev om Gene Simmons intervjuet på TV4 fakta står jeg for.
Han er et eksempel til etterfølgelse, når man ser hvor mange andre
rockestjerner som kjører livet sitt i grøfta.
Dag Fjellby
Hugo Sánchez Policarpo
2010-06-19 00:20:10 UTC

Post by Dag Fjellby