Endelig tollere som gjør en hederlig innsats!
2011-10-14 18:32:42 UTC
Tollere er en gruppe som generelt nyter temmelig begrenset respekt
både i Bibelen og i FrP, men her er et eksempel på tollere som har
gjort en meget hederlig innsats:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10014603

SVINESUND (VG Nett) Publisert 14.10.11

Rapstjernen Snoop Dogg ble fredag stoppet i tollen på Svinesund på vei
fra Danmark til Oslo.

Etter det VG Nett kjenner til ble turnebussen til Calvin Cordozar
Broadus Jr, som er hans egentlige navn, stoppet på Svinesund. VG Nett
fikk de første meldingene om at superstjernen ble stoppet på grensen i
12-tiden. Mellom tre og fire fikk den første av to busser i følget
forlate tollbygget på den norske siden av Svinesund.

Snoop skal spille i Oslo spektrum fredag, og etter planen skulle han
møte fansen og pressen i halv to-tiden fredag. Han kom imidlertid ikke
til Karl Johan før i 19-tiden. Men da VG Nett stilte ham spørsmål om
hvorfor han var for sen, var han ikke veldig fornøyd.

- Hold kjeft. Jeg er her, vær fornøyd.

Like før klokken 19 skriver Snoop Dogg på Twitter at han ble stoppet
på grensen fordi han hadde for mye kontanter.
---------------------

Godt jobbet av tollerne! Ikke nok med at denne Snoop Dogg drar rundt i
Skandinavia og sprer nedbrytende rap som antagelig også inneholder
betydelige doser hatefullt budskap[1]. Han er også en smugler som
dessuten skjeller ut norske journalister. Slike artister klarer vi oss
godt uten her i Norge!

Sigvald

[1] Hat og aggresjon synes å være et like typisk trekk i rap-tektster
som sex er i rocke-tekster. At rappere kommer i klammeri med loven
synes også å være like utbredt som rusproblemer blant rockere.
Arve Kirkevik
2011-10-14 18:46:40 UTC
[...]
Er du imot ytringsfriheten, siden du vil nekte ham å uttrykke seg?

Og hva mener FrP om dette?
http://groups.google.com/group/no.samfunn.politikk.diverse/msg/9eae275d7da407eb
AK
Dag-Erling Smørgrav
2011-10-14 20:26:13 UTC
[1] Hat og aggresjon synes å være et like typisk trekk i rap-tektster
som sex er i rocke-tekster.
Det finnes mange sjangere innen rap, akkurat som det finnes mange
sjangere innen rock. Du som er KISS-fan ville vel ikke godtatt at noen
avskrev all rock bare fordi Mayhem har voldelige tekster?

DES
Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no
Sigvald
2011-10-14 21:38:09 UTC
Post by Dag-Erling Smørgrav
Det finnes mange sjangere innen rap, akkurat som det finnes mange
sjangere innen rock. Du som er KISS-fan ville vel ikke godtatt at noen
avskrev all rock bare fordi Mayhem har voldelige tekster?
Et Google-søk viser at Mayhem er et norsk black-metal band. Slik jeg
har forstått det er subsjangre som black metal og death metal så
særegne at de overhodet ikke egner seg som grunnlag for generelle
slutninger om rock. Det ville vel bli som å trekke generelle
slutninger om moderne skandinaviske språk kun på grunnlag av færøysk?

Sigvald
Dag-Erling Smørgrav
2011-10-14 21:52:48 UTC
[...]
Eller som å trekke generelle slutninger om rap kun på grunnlag av
gangsta rap.

DES
Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no
Thomas Lundquist
2011-10-15 12:11:29 UTC
Post by Dag-Erling Smørgrav
Post by Sigvald
[...]
Og Gene Simmons er en grådig fyr som innrømmer å ha hatt seg med over
tusen damer samtidig som han har vært sammen med mor til sine barn?

Fæle greier denne musikken.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html
Geir Hongrø
2011-10-15 16:31:23 UTC
Jeg har selv brukt ganske mye plass på å argumentere mot rap her, men
det går rent på det musikalske (mangel på melodi). Du har ingen
holdepunkter for å hevde at narkotika er mer typisk for hip-hop enn
rock, det er nok ganske utbredt begge steder.

Jeg vet riktignok at ditt favorittband faktisk har stått i spissen for
kamp mot alle former for rus innen rocken, men da vil du vel også ha
deg frabedt at Kiss blir puttet i bås med junkiesene i The Rolling
Stones bare fordi begge spiller rock'n'roll? Eller evt. Aerosmith
dersom du insisterer på å skille mellom hardrock og rock?

Angrip gjerne Snoop Doggy Dogg for innholdet i tekstene hans, som nok
forherliger både narkotika og kriminalitet i større grad enn de fleste
rappere, men du har ikke noe grunnlag for å putte hele hip-hopgenren i
bås ut fra det. F.eks. vet jeg at pionérene i det norske hip-hop-
miljøet var minst like straight edge som Kiss.
Hans Petter Nenseth
2011-10-19 14:36:27 UTC
Post by Geir Hongrø
Jeg vet riktignok at ditt favorittband faktisk har stått i spissen for
kamp mot alle former for rus innen rocken,
Litt rart egentlig, tatt i betraktning av at man må være ganske stein
for å like dem...
HP
Pelle Thomsen
:-)
c***@getmail.no
2011-10-16 14:32:12 UTC
Godt jobbet av tollerne! Ikke nok med at denne Snoop Dogg drar rundt i
Skandinavia og sprer nedbrytende rap
Nei, du liker ikke rap, så da skal ingen andre få like det heller. Jeg
synes ikke noe særlig om den sjangeren selv, men det plager meg ikke
at andre hører på det.
Post by Sigvald
som antagelig også inneholder
betydelige doser hatefullt budskap[1].
I motsetning til meldingene du spyr ut på usenet, mener du?
Post by Sigvald
Han er også en smugler som
dessuten skjeller ut norske journalister.
Jeg lurer på hva du ville sagt dersom en hvit FrP-leder ble tatt for
samme sak ...
Post by Sigvald
[...]
Fordomsfull som alltid. Av og til lurer jeg på om du bare driver gjøn
med oss.
Pelle Thomsen
2011-10-16 17:05:51 UTC
Han er også en smugler som
dessuten skjeller ut norske journalister.
Å gid a meg da, skjeller ut norske journalister,
ja det er jo FrP veldig imot, einstein...
Pelle Thomsen
2011-10-16 17:13:52 UTC
Post by Pelle Thomsen
Post by Sigvald
Han er også en smugler som
dessuten skjeller ut norske journalister.
Å gid a meg da, skjeller ut norske journalister,
ja det er jo FrP veldig imot, einstein...
sorry - nå gjorde jeg en siteringsfeil igjen -
det var selvfølgelig Ziggwalt som kom med dette idiot-
utsagnet, ikke Lund.
Geir Hongrø
2011-10-17 07:13:00 UTC
Ser forøvrig ikke behovet for å bruke masse energi på å kjempe mot rap
nå, Sigvald. Rap er på vei ut, og en Snoop Dogg-konsert er først og
fremst en nostalgitrip for unge voksne som lengter tilbake til
oppveksten sin på 90-tallet. Snoop Dogg er gårsdagens artist, han
hadde sin kommersielle storhetstid sånn ca. rundt 1994. :)
Pelle Thomsen
2011-10-17 08:54:57 UTC
[...]
Eh, du snakker til en fyr som hører på et latterlig karnevalsband
fra 70 åra, og forøvrig debuterte snoop dogg i 1993 og har hatt sin
storhetstid fra 2000 og frem til i dag. Jeg går ut i fra at du med
"gårsdagens artist" mener at han fylte Oslo Spektrum "i går".
Pelle Thomsen
2011-10-17 21:36:17 UTC
... en Snoop Dogg-konsert er først og
fremst en nostalgitrip for unge voksne som lengter tilbake til
oppveksten sin på 90-tallet.
oj oj oj, nå fant jeg forresten ved en tilfeldighet følgende i
aftenposten:

"Men det som møter meg på Oslo Spektrum er en alkoholfri konsert, og en
enorm overvekt av 16-åringer."
Per Rannug
2011-10-31 17:09:42 UTC
Post by Geir Hongrø
[...]