Destroyer - 35 år
2011-03-15 22:37:17 UTC
http://www.kissonline.com/stream/article/display/id/28558

I dag (15.03) er det nøyaktig 35 år siden KISS utga det udødelige
albummet Destroyer med låter som:

Detroit Rock City

King of the Night Time World

God of Thunder

Great Expectations

Flaming Youth

Sweet Pain

Shout it Out Loud

Beth

Do You Love Me

Albummet ble produsert av Bob Ezrin.

Experter som Christian Ellingsen, Geir Hongrø og Per Rannug (hvis jeg
husker riktig) har tidligere fremhevet Destroyer som et fantastisk og
banebrytende album, ikke minst for KISS og Bob Ezrin. Hongrø eller
Ellingsen fremhevet bl.a. at lydbildet skal ha vært forut for sin tid
- eller i det minste helt i front av utviklingen.

Foruten "Destroyer" (1976) er Bob Ezrin også kjent for å ha prodsert
album som "(Music from) The Elder" (1981) og "Revenger" (1992).

Sigvald
Per Rannug
2011-03-16 21:47:03 UTC
http://www.kissonline.com/stream/article/display/id/28558
I dag (15.03) er det nøyaktig 35 år siden KISS utga det udødelige
Detroit Rock City
http://youtu.be/0R5J6dvpujs
King of the Night Time World
http://youtu.be/ycj8ZCYDRH0
God of Thunder
http://youtu.be/SYjlisHj6EM
Great Expectations
http://youtu.be/O3ZLuUXQ6js
Flaming Youth
http://youtu.be/TxnIgMK3gmQ
Sweet Pain
http://youtu.be/GSpLpkQTXPw
Shout it Out Loud
http://youtu.be/1hcYwRPVCu4
Beth
http://youtu.be/PlZ7mTL4jRY
Do You Love Me
http://youtu.be/pvyuFsvAkhw
[...]
Jeg har ALDRI og kommer ALDRi til å kalle et Kiss album for et fantastisk
eller banebrytende album DETTE VET DU GODT, SIG!
Hvorfor fortsetter du å bruke meg for dette da?

JEG HATER KISS, OG DU VET DETTE GODT:

Bruk ALDRI mitt navn i KIss sammenheng igjen - OPPFATTET???

Per R....makan!
Frank R. Andersen
2011-03-18 17:03:00 UTC
http://www.kissonline.com/stream/article/display/id/28558
I dag (15.03) er det nøyaktig 35 år siden KISS utga det udødelige
KISS har da aldri utgitt noe udødelig album. De er tvert om glemt av de
fleste.

-Frank
Geir Hongrø
2011-03-20 02:45:56 UTC
Detroit Rock http://youtu.be/0R5J6dvpujs
King of the Night Time http://youtu.be/ycj8ZCYDRH0
God of http://youtu.be/SYjlisHj6EM
Great http://youtu.be/O3ZLuUXQ6js
Flaming http://youtu.be/TxnIgMK3gmQ
Sweet http://youtu.be/GSpLpkQTXPw
Shout it Out http://youtu.be/1hcYwRPVCu4
http://youtu.be/PlZ7mTL4jRY
Do You Love http://youtu.be/pvyuFsvAkhw
[...]
"Destroyer" var på ingen måte banebrytende, og jeg vil heller ikke
kalle det fantastisk.

I motsetning til et par av de andre skal jeg imidlertid gå såpass
langt som å si at akkurat "Destroyer" faktisk er en ganske bra plate,
og den er jo også den plata som forståsegpåere og kritikere oftest vil
trekke frem som et lyspunkt i Kiss-katalogen. Bob Ezrin gjorde
utvilsomt en god jobb, og klarte å tilføre i hvert fall _noe_ av det
han gjorde med en annen (og bedre) sjokkrocker på 70-tallet, nemlig
Alice Cooper.

Det er en svenske som har forsøkt å kalkulere alle kritikerlister i
den vestlige verden gjennom tidene til en eneste stor sammenlagt
"kanon", og på Acclaimed Music-lista er vel "Destroyer" det eneste
Kiss-studioalbumet som er representert, rangert som den 975. beste
plata gjennom tidene:
www.acclaimedmusic.net er forøvrig en artig site som anbefales for
langt flere enn Sigvald (andre klarer sikkert også å få mer ut av den
enn han. ;) )

Min favorittplate med Kiss er forøvrig den neste Ezrin gjorde med dem,
"Music From The Elder", men det er en plate både bandet og fansen
hater som pesten, og musikalsk sett er den svært atypisk for alt annet
de har gjort. At jeg liker "The Elder" svært godt betyr altså ikke at
jeg liker Kiss, for den kan knapt kalles en Kiss-plate. :)

Vil bare avslutte nok en gang med å anbefale Sigvald å prøve å sette
seg inn i Alice Cooper sine 70-tallsplater. De er faktisk veldig bra,
og burde passe som litt viderekommende musikk for en gammel Kiss-fan.
Anbefaler å starte med "School's Out"-albumet, som kanskje er det som
minner mest om Kiss, og som også inneholder hans desidert største hit
i tittelkuttet.
Per Rannug
2011-03-21 14:43:21 UTC
Post by Geir Hongrø
[...]
Jaaaaaaa, "Love It To Death", "Killer" og "School's Out" er alle
klassiskere for meg. ...kan jo ta med "Billion.." også...,
men uansett Cooper på 70-tallet var bra - hvilket band han hadde
da!

PS! Hva har all denne musikkpraten med politikk å gjøre..??? Hvorfor
går denne tråden inn på en politisk gruppe også?

Per R
Geir Hongrø
2011-03-22 11:19:27 UTC
Post by Per Rannug
[...]
"Billion Dollar Babies" er en veldig bra plate. Favorittalbumet mitt
med Alice Cooper er forøvrig "Welcome To The Nightmare" fra 1975, som
kanskje er det mest stilmessig varierte han har gjort.
Per Rannug
2011-03-23 18:20:29 UTC
Post by Geir Hongrø
Post by Per Rannug
[...]
Selvsagt! "Welcome..." glemte jeg, men jeg hadde de 3 nevnte som
favoritter. :-))

Per R