Black Sabbath
Per Rannug
2011-11-23 23:40:37 UTC
Black Sabbath kommer 31.mai i Oslo 2012.
Det blir en høydare neste år å se fram til!!

Per R
Hans Petter Nenseth
2011-11-24 15:26:44 UTC
Post by Per Rannug
Black Sabbath kommer 31.mai i Oslo 2012.
Det blir en høydare neste år å se fram til!!
Knallbra. Selv forholder jeg meg nok til de gamle platene, men det er
gøy at band av noen betydning fortsatt gjør slikt. Mye viktigere dette
enn å minne folk på hvor lenge siden det er noen kjente og ukjente
musikere døde.

Jeg ser Springsteen er på veien igjen og, ikke min toppfavoritt, men har
mye bra og forteller levende om USA og at ikke alle har det like bra der.

Thomas Skogestad
2011-11-24 20:45:09 UTC
* Hans Petter Nenseth

| Jeg ser Springsteen er på veien igjen og, ikke min toppfavoritt, men har
| mye bra og forteller levende om USA og at ikke alle har det like bra der.

Regner med at det blir Alstor-samling i Spektrum 14. mai.
Thomas Skogestad
Sigvald
2011-11-26 15:10:04 UTC
[...]
For det første Freddy Mercury er ikke ukjent. For det andre - skjønner
du ikke at dumme, avsporende kommenterer som du her ukritisk lirer av
deg - ikke bidrar til å revitalisere NKMD?
Post by Hans Petter Nenseth
Regner med at det blir Alstor-samling i Spektrum 14. mai.
Hva i all verden har Alstor med Black Sabbath å gjøre? Det blø ikke
spilt den slags piggtrådmusikk på legendariske Alstor Dancing. AD var
diskotek - der ble det spilt disco og mianstream hits - husk at det
var den gang det langt på vei var samsvar mellom mainstream og
kvalitet.

2011-11-26 17:08:24 UTC
For det første Freddy Mercury er ikke ukjent.
Nei, det er han ikke. Riktig det. Jeg sa heller ikke det.

Thomas Skogestad
2011-11-26 18:09:43 UTC
* Sigvald

| Hva i all verden har Alstor med Black Sabbath å gjøre?

Det er ikke Sabbath som spiller i Spektrum 14. mai.
Thomas Skogestad
Per Rannug
2011-11-27 22:18:42 UTC
[...]
Black Sabbath spiller i Spektrum 31.mai, og det blir en høydare!

Per R
Morten Nygaard Åsnes
2011-11-30 07:42:53 UTC
On Thu, 24 Nov 2011 16:26:44 +0100, Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg ser Springsteen er på veien igjen og, ikke min toppfavoritt, men har
mye bra og forteller levende om USA og at ikke alle har det like bra der.
Han har aldri vært min favoritt heller, men konserten på kongen i
bergen i fjor var ekstremt bra, så det frister litt å gå igjen.
billetter legges ut hvert øyeblikk...
#mortenaa
Per Rannug
2011-12-01 00:06:12 UTC
Post by Per Rannug
[...]
Enig med deg, Hans Petter. Springsteen har aldri vært min greie heller,
men gamle Black Sabbath er det! Også BS m/DIO (gjerne Heaven & Hell
bandet også).

Noen band har jeg sperre for, og det gjelder Kiss, U2, Police, Springsteen.

Per R
Hans Petter Nenseth
2011-12-01 10:18:57 UTC
Enig med deg, Hans Petter. Springsteen har aldri vært min greie heller,
men gamle Black Sabbath er det! Også BS m/DIO (gjerne Heaven & Hell
bandet også).
Jeg har nok andre favoritter fra den tiden. :) Led Zep som får omtrent
alt annet til å høre ut som danseband, men noen av de dansebanda er
ganske brukbare. 10CC er etter min mening sterkt undervurdert. Pink
Floyd og Deep Purple er andre favoritter.
Noen band har jeg sperre for, og det gjelder Kiss, U2, Police, Springsteen.
Alle som innehar et minimum av musikalitet har en naturlig sperre for Kiss.

Ut over det vil jeg jo si at de tre andre har enkelte blinkskudd, men
erg enerelt gørr kjedelige. Jeg tror ikke Sting er noen dårlig musiker,
men for meg er han musikkens svar på makrell i timat, den eneste maten
som er kjent for å lukte verre på vei inn enn på vei ut.

Jeg var på Springsteen på Valle Hovin for mange år siden, like etter
Pink Floyd. Det tror jeg er den største nedturen jeg har hatt. OK start
med War, så gikk det bare nedover.

Per Rannug
2011-12-01 12:32:49 UTC
[...]
Led Zeppelin!! Selvsagt! En av mine største favoritter også. At 4
musikere i et band kan få så mye ut av det - utrolig bra!

Pink Floyd og Deep Purple er også selvsagte! Jeg har selv spilt i et
band som har holdt ren Pink Floyd tribute night, og det var bare gøy!

Godt å høre at vi er ganske like i smak ang 70-tallet, Hans Petter. :-)

Per R
Hans Petter Nenseth
2011-12-01 13:00:52 UTC
Led Zeppelin!! Selvsagt! En av mine største favoritter også. At 4
musikere i et band kan få så mye ut av det - utrolig bra!
Cream var bare 3...
Yardbirds er vel en form for fellesnevner her. :)
Pink Floyd og Deep Purple er også selvsagte! Jeg har selv spilt i et
band som har holdt ren Pink Floyd tribute night, og det var bare gøy!
Godt å høre at vi er ganske like i smak ang 70-tallet, Hans Petter. :-)
Jeg liker flere ting fra 70tallet enn det, også en del pop-ting som ABBA
osv.

Per Rannug
2011-12-01 18:53:44 UTC
Cream var bare 3...
Yardbirds er vel en form for fellesnevner her. :)
Jeg setter vel Led Zeppelin litt høyere enn Cream med all respekt
for hva herrene Clapton, Bruce og Baker fikk til.
Zep tok det hele litt lenger (4'ern er min LZ favoritt album).

Ja, Yardbirds hadde mye bra prestasjoner med Beck, Clapton og
Page..

Per R
Espen Vestre
2011-12-02 20:28:40 UTC
10CC er etter min mening sterkt undervurdert.
AOL! "The original soundtrack" har alltid vært en av favorittene, men
jeg fikk et gjenhør med en av låtene fra "Deceptive Bends" her om dagen,
og det var hyggelig det også. Selv om Godley & Cream beskyldte dem for å
ha blitt M.O.R., var det M.O.R. på en fin, Beatles-inspirert måte, IMHO.
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg var på Springsteen på Valle Hovin for mange år siden, like etter
Pink Floyd. Det tror jeg er den største nedturen jeg har hatt. OK
start med War, så gikk det bare nedover.
Så Springsteen i Drammenshallen i 1979 (eller var det 1980?), det var
veldig bra. Selv om jeg omtrent aldri har hørt på ham siden.
(espen)
Tor Espe
HAHAHAHA
Per Rannug
2012-01-09 16:50:56 UTC
Post by Per Rannug
Black Sabbath kommer 31.mai i Oslo 2012.
Det blir en høydare neste år å se fram til!!
Per R
Huff, idag leser jeg at Tony Iommi har fått lymfekreft.
Det er heldigvis på et tidlig stadie så behandling og mulighetene
for å bli frisk er absolutt til stede.

Vi tenker på deg, Tony - må du bare klare dette!

Per R