Eric Carr ville fylt 60 år i sommer!
2010-08-15 21:01:08 UTC
Det har vært lite trafikk her i NKMD i sommer. I håp om å bøte på det
starter jeg denne tråden – selv om jeg er over en måned for sent ute.

12. juli i år ville den avdøde KISS-trommeslageren Eric Carr (født
Paul Charles Caravello) fylt 60år dersom han hadde levd. Eric Carr som
dessverre døde av kreft 24. november 1991, i en alder av 41 år, huskes
som en av verdens aller beste og aller mest kjente trommeslagere det
siste 10-året han levde. Man skal ikke bli forundret dersom eksperter
som Geir Hongrø og Per Rannug finner det helt naturlig å nevne Eric
Carr i samme åndedrag som trommeslager-legender som Peter Criss, Eric
Singer, Anton Fig (Frehley's Comet), Tommy Lee (Mötley Crue), Phil
Collins (Genesis) og Ringo Starr (The Beatles). Eric Carr var ikke
bare en av tidenes virkelig store trommeslagerne, han regnes også som
en solid låtskriver og vokalist – og var til og med en habil gitarist.
Kort sagt en usedvanlig talentfull og allsidig musiker – hvilket er
helt i tråd med god KISS-tradisjon.

Her er noen innslag fra youtube som demonstrerer Eric Carrs storhet.
Trommesolo:

Vokalist på låten "Black Diamond":

Eric Carr fremfører en av sine egne låter, "Tiara":

Sigvald
Frank R. Andersen
2010-08-18 21:19:10 UTC
[...]
http://youtu.be/YOvAoDG9Z2o
http://youtu.be/FtVwbT3anoM
http://youtu.be/GSvBjGhsu1E
Sigvald
Å kalle ham for en av verdens aller beste trommeslagere, er vel å overdrive
en smule. Trommesoloen hans er ikke verst, men en smule kjedelig og lite
oppfinnsom, og han blir smågutt i forhold til f.eks. Vinnie Colaiuta, Steve
Gadd, Terry Bozzio, Gavin Harrison, Chad Wackerman, Mike Portnoy, John
Hiseman, bare for å nevne noen få.

-Frank

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5377 (20100818) __________

http://www.eset.com
Per Rannug
2010-08-19 20:55:50 UTC
Post by Frank R. Andersen
Post by Sigvald
[...]
Enig med Frank.
Carr's trommesolo imponerte overhodet ikke!
De navnene du nevner støtter jeg, Frank. I tillegg vil jeg
nevne Cesar Zuidewijk fra Golden Earring. Fantastisk
trommis!!

Jeg synes trommesoloene på tidlig 70-tallet var bedre med
band som Gentle Giant, Jethro Tull, Led Zeppelin og Deep Purple.
Ian Paice på sitt beste var enorm! Det samme var Clive Bunker
og Barrimore Barlow (begge JT). Faktisk var Karen Carpenter
også ikke så verst fra det lille jeg har sett av henne...

Per R
http://www.eset.com
Sigvald
2010-09-24 22:00:10 UTC
...han blir smågutt i forhold til f.eks. Vinnie Colaiuta, Steve
Gadd, Terry Bozzio, Gavin Harrison, Chad Wackerman,
Mike Portnoy, John Hiseman, bare for å nevne noen få.
Jeg kan ikke si at jeg har hørt om noen som helst av disse.

Sigvald
Dag Fjellby
2010-09-25 06:31:37 UTC
On Aug 18, 11:19 pm, "Frank R. Andersen"
[...]
Det er fordi du har så snever musikksmak, og konsentrerer
omtrent alt du hører og skriver om Kiss. Frank har helt rett
i det han skriver. Både Frank og Geir nevner noen av mine
favoritt trommeslagere.
Dag Fjellby
Hugo Sánchez Policarpo
2010-08-21 19:24:12 UTC
12. juli i år ville den avdøde KISS-trommeslageren Eric Carr (født
Paul Charles Caravello) fylt 60år dersom han hadde levd.
Da jeg saa dette emne tekte jeg, Eric hvem? Da jeg saa at
det var Sigvald som postet forsto jeg at det var noe
Kiss-relatert.
Post by Sigvald
i en alder av 41 år, huskes
som en av verdens aller beste og aller mest kjente trommeslagere det
siste 10-året han levde.
Virkelig? Dette er pur fantasi fra din side.
Post by Sigvald
Kort sagt en usedvanlig talentfull og allsidig musiker – hvilket er
helt i tråd med god KISS-tradisjon.
Kiss bestaar og har alltid bestaatt av middelmaadige
musikere og har aldri vaert noe annet enn sminke og
staffaasje. Musikalsk faller de totalt igjennnom.
Post by Sigvald
Her er noen innslag fra youtube som demonstrerer Eric Carrs storhet.
http://youtu.be/YOvAoDG9Z2o
Middelmaadig.

En som derimot virkelig fortjener legendestatus er Billy
Cobham:

http://progblogprog.blogspot.com/2010/08/billy-cobham-feat-frank-gambale-brian.html
--
Hugo