I år heier vi ikke på Norge i MGP!
2011-02-12 21:04:47 UTC
http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.7503798

I år sender Norge dessverre et afro-rasistisk bidrag til Melodi Grand
Prix. Andre artister var definitivt bedre bedre, bl.a. The Lucky
Bullets med låten "Fire Below", men de var vel for hvite? Alle med
sans for fair play og god musikk må i år finne seg andre land enn
Norge å heie på i MGP.

Sigvald
Espen Olsen
2011-02-12 21:12:45 UTC
Sigvald <***@yahoo.no> fant det opportunt å publisere følgende tekst
på det verdensomspennende internettet news:525de252-dad0-4402-adf7-
Post by Sigvald
[...]
Haha! Zieg vil heller ha 50-talls klanrockabilly enn negerrytmer. Jaja.
Selv stemte jeg på Blacksheeps. Vokalist og gitarist der kommer vi
garantert til å få høre mer fra...

Forøvrig lurer jeg litt på om vokalen på habahaba-refrenget er
frontfigurens egen eller primært en av koristenes. Jeg er ikke imponert
over hverken intonasjon og volum til Stella selv.

Totalpakka er selvfølgelig den beste av de tilgjengelige vi kan sende.
Dama har masse hår og et stort og sjarmerende smil ;-)

Jeg er forøvrig imponert over Blacksheeps egenskrevne og egenfremførte låt
med et fengende refreng som dessverre var hakket mindre catchy enn Stella
sitt.

sp1
Geir Hongrø
2011-02-13 12:14:14 UTC
Vi sendte et afrikansk bidrag til MGP. Du ville visst heller ha et
amerikansk.

Syntes Stella hadde den beste låta, jeg, men håper hun er kvitt
forkjølelsen til finalen.

Minner også om at hver gang Norge har vunnet har det vært med innslag
av utlendinger. :)
Hans Petter Nenseth
2011-02-13 12:45:45 UTC
Post by Geir Hongrø
Vi sendte et afrikansk bidrag til MGP. Du ville visst heller ha et
amerikansk.
Syntes Stella hadde den beste låta, jeg, men håper hun er kvitt
forkjølelsen til finalen.
Hun har ikke vinnersjanser uansett, og det er egentlig greit, så
slipper vi den utgiften.
Blacksheeps kunne kostet oss dyrt. Med en litt annen styling og
engelsk tekst.

HP
Geir Hongrø
2011-02-13 12:58:07 UTC
Blacksheeps kunne kostet oss dyrt. Med en litt annen styling og
engelsk tekst.
For Blacksheeps har jo språkblanding vært en gag helt siden starten.
Alle deres hits har vært på minst to forskjellige språk.
Sigvald
2011-02-13 14:30:30 UTC
Post by Geir Hongrø
Minner også om at hver gang Norge har vunnet har det vært med innslag
av utlendinger. :)
Ja, men det har vært utlendinger som har vært representative for Norge
og norsk kultur, dessuten har de presentert norsk-kulturell musikk.
Denne Stella Mwangi er fremmedkulturell og hennes musikk er ikke
representativ for Norge og vår kultur. Hun er således den største
nedturen for norsk MGP siden Stig Van Eijk og hans fiasko i 1999.

2011-02-13 18:44:30 UTC
Post by Geir Hongrø
[...]
Kan du utdype nærmere hva du mener norsk-kulturell musikk er?
Post by Sigvald
Denne Stella Mwangi er fremmedkulturell og hennes musikk er ikke
representativ for Norge og vår kultur.
I såfall var ikke låta "La det swinge" det heller. Det aller meste av
norsk populærmusikk er fremmedkulturell.
Uansett hvor langt tilbake du spioler havner du i Afrika.

Nå har ikke jeg noe i mot bidraget som vinner av annen grunn enn at
jeg mener Blacksheeps låt var bedre.

HP
Daniel Jung
2011-02-14 10:32:11 UTC
Ja, men det har vært utlendinger som har vært representative for Norge
og norsk kultur, dessuten har de presentert norsk-kulturell musikk.
Kan du utdype nærmere hva du mener norsk-kulturell musikk er?
Eller helst ikke.

- d

Isachsen
2011-02-13 20:19:38 UTC
Post by Geir Hongrø
[...]
MGP-musikken er neppe representativ for noen av de andre landene heller.
Den er vel heller en forsmak på hva som skal bli det universelle når
andre nasjonale musikk-ytringsformer er avskaffet.

Isachsen
Geir Hongrø
2011-02-14 01:42:46 UTC
Post by Isachsen
MGP-musikken er neppe representativ for noen av de andre landene heller.
Den er vel heller en forsmak på hva som skal bli det universelle når
andre nasjonale musikk-ytringsformer er avskaffet.
Tror nok engelsk og amerikansk popmusikk, muligens ispedd litt tysk/
nederlandsk eurodance, er mer typisk i så måte. MGP har liksom litt
laget seg sin egen sjanger, som for det første skal være mer
umiddelbar, med kortere låter og mer vekt på show.
Geir Hongrø
2011-02-14 01:41:20 UTC
Ja, men det har vært utlendinger som har vært representative for Norge
og norsk kultur, dessuten har de presentert norsk-kulturell musikk.
"Fairytale" var egentlig mer russisk enn norsk, trass i hardingfele og
folkdanse.

"Nocturne" var helt og holdent irsk.

Men det er nok hudfargen som er viktigst for deg.