narkive is for sale. (interested) / (dismiss)
All denne satanistmusikken.
JesusFreak
2009-11-20 08:55:59 UTC
Leser litt her og må kommentere.
Hvofor hører dere på all denne satanistmusikken? Det nevnes Hardrock,
Deathmetal, proogmusikk og mye annet skapt av alkoholiserte og narkomane
langhårete dårlige musikere. Det er jo så mye annet flott og givende å høre
på. Eksempelvis visesang, svensktopper, kor, korpsmusikk og listen er lang.
Nå stunder det jo mot jul og alle de vakre julesangene dere bør fordype dere
i. Jeg vil på det kraftigste og anbefale dere til å sette dere inn i våre
elskede,nydelige salmer. Det er slikt som gjør livet verdt å leve.
JesusFreak
Lars Chr. Lura
2009-11-20 19:10:07 UTC
* JesusFreak
Post by JesusFreak
Nå stunder det jo mot jul og alle de vakre julesangene dere bør fordype dere
i. Jeg vil på det kraftigste og anbefale dere til å sette dere inn i våre
elskede,nydelige salmer. Det er slikt som gjør livet verdt å leve.
<url:

<url:

<url:

<url:

Ha en vond jul. :>
Lars \m/ Lura
JesusFreak
2009-11-20 19:57:56 UTC
Post by Lars Chr. Lura
* JesusFreak
Post by JesusFreak
Nå stunder det jo mot jul og alle de vakre julesangene dere bør fordype dere
i. Jeg vil på det kraftigste og anbefale dere til å sette dere inn i våre
elskede,nydelige salmer. Det er slikt som gjør livet verdt å leve.
<url: http://youtu.be/grwP8QvI1jY
<url: http://youtu.be/OfA3B5qTu4g
<url: http://youtu.be/Da_46TVnugk
<url: http://youtu.be/Ja4vgM1wV0Y
Ha en vond jul. :>
--
Lars \m/ Lura
Må du være så ekkel? Tror du ikke på vår Herre? Det vil straffe seg på
JesusFreak
Hans Petter Nenseth
2009-11-21 00:11:08 UTC
Post by JesusFreak
Må du være så ekkel? Tror du ikke på vår Herre? Det vil straffe seg på
dommens dag, sann mine ord.
Om vi lever så lenge...
kom deg vekk før det er for sent
Lars Chr. Lura
2009-11-21 15:45:11 UTC
* JesusFreak
Post by JesusFreak
Må du være så ekkel? Tror du ikke på vår Herre? Det vil straffe seg på
dommens dag, sann mine ord.
Ekkel? Jeg prøver bare å hjelpe. Din Herre® kjenner jeg ikke til.

Ha en vond dag. :3
Lars Chr. Lura
Geir Hongrø
2009-11-21 09:56:02 UTC
Nå sikter du sikkert til listene til Hugo, som jo inneholder en del
ganske svart progmetall inn blant all den andre proggen han hører
på. :)

Men det er håp for deg også innen proggenren. Det finnes nemlig prog
med Jesusfreakertekster slik du vil ha. Det er bare å sjekke ut noen
av de platene Neal Morse laget etter at han forlot Spock's Beard, det
er Jesusfreakeri på høyt nivå. :)

Selv liker jeg igrunnen det han gjorde med Spock's Beard FØR han måtte
misjonere gjennom musikken. Derfor setter jeg veldig pris på at han
nylig har gitt ut et nytt album sammen med Transatlantic, der hans
kristne livssyn er skjøvet noe mer i bakgrunnen til fordel for
musikken. Herlig! :)
Hugo Sánchez Policarpo
2009-11-21 12:17:24 UTC
Post by Geir Hongrø
[...]
Tekstene hans er virkelig ödeleggende for den ellers normalt
sett glimrende musikken han har skapt. Jeg makter rett og
slett ikke aa höre paa de anmasende frasene om "Jesus saved
me" gjentatt i det uendelige. At man er overtroisk er ikke
noe man behöver aa utbasunere.
Post by Geir Hongrø
Selv liker jeg igrunnen det han gjorde med Spock's Beard FØR han måtte
misjonere gjennom musikken.
Ja, fortreffelig musikk!
Post by Geir Hongrø
Derfor setter jeg veldig pris på at han
nylig har gitt ut et nytt album sammen med Transatlantic, der hans
kristne livssyn er skjøvet noe mer i bakgrunnen til fordel for
musikken. Herlig! :)
Det visste jeg ikke, men da er det kanskje mulig igjen aa
lytte til ham. Han er meget talentfull, men som nevnt synes
jeg at tekstene dreper fullstendig musikkopplevelsen.
--
Hugo

ºINSERT PORN MUSICº
Hans Petter Nenseth
2009-11-21 15:06:05 UTC
Post by Hugo Sánchez Policarpo
[...]
Det var snakk om satanistmusikk her. Er satanister noe mindre
overtroiske enn jesusfreaker?
kom deg vekk før det er for sent
Hugo Sánchez Policarpo
2009-11-21 15:37:04 UTC
[...]
Det maa da bli dödt löp mellom disse. begge er like
overtroiske, dersom det er en maalbar ting :)

Forövrig er jeg ikke satatinst og har vel heller aldri
listet opp saakalt "satanistmusikk" blandt det jeg hörer
paa. Det var trollet som trakk inn dette begrepet.
--
Hugo

ºINSERT PORN MUSICº
Hans Petter Nenseth
2009-11-21 16:33:30 UTC
Post by Hugo Sánchez Policarpo
Det maa da bli dödt löp mellom disse. begge er like
overtroiske, dersom det er en maalbar ting :)
Begge deler er et helvetes spetakkel spør du meg...
Post by Hugo Sánchez Policarpo
Forövrig er jeg ikke satatinst og har vel heller aldri
listet opp saakalt "satanistmusikk" blandt det jeg hörer
paa. Det var trollet som trakk inn dette begrepet.
Jeg oppfatter deg ikke som satanist eller kristen, men derimot
troende.
kom deg vekk før det er for sent
Geir Hongrø
2009-11-22 16:55:04 UTC
Post by Hugo Sánchez Policarpo
Det visste jeg ikke, men da er det kanskje mulig igjen aa
lytte til ham. Han er meget talentfull, men som nevnt synes
jeg at tekstene dreper fullstendig musikkopplevelsen.
Kjenner du ikke til Transatlantic? Er jo en slags "supergruppe" satt
sammen av sentrale medlemmer fra Spock's Beard, Flower Kings,
Marillion og Dream Theater. Ga opprinnelig ut to plater tidlig på 2000-
tallet, har siden ligget på is inntil nå, og deres siste album er IMO
deres beste. Kanskje fordi både Morse og Roine Stolt ikke er så tungt
igang med sine "egentlige" band som de var den gangen, dermed får
Transatlantic litt høyere prioritet. "The Whirlwind" er en mer enn 70
minutter lang suite, i all hovedsak skrevet av Morse. Som også var
tilfelle med "Snow" av Spock's Beard så er nok konseptet litt preget
av Morses livssyn, men den er ikke "kristenrock" på den måten
soloplatene hans har vært. Og den er uansett meget bra.
Hugo Sánchez Policarpo
2009-11-22 17:24:09 UTC
Post by Geir Hongrø
[...]
Eh, jo. Jeg har etterhvert saa mye at jeg mister oversikten.
Jeg fant dem i mine arkiver, men jeg skal skaffe meg mere og
kommentere naar jeg har faatt det.

--
Hugo

ºINSERT PORN MUSICº
Per Rannug

Var det Transatlantic som hadde en egen versjon av "Stairway to Heaven"?
Dag Fjellby
2009-12-04 19:20:54 UTC
On 21 Nov, 13:17, Hugo Sánchez Policarpo
[...]
Jepp "The Whirlwind" er meget bra.

Diskografien deres står her:
http://www.transatlanticweb.com/discography.php

I tilleg har de gitt ut en dobbelcd som heter "Mike's Silver
Hammer " (fra 2001 tror jeg)

Jeg har alle disse, ne det er noe ujevnt synes jeg. Deres
siste - "The Whirlwind" er av de bedre.
Var det Transatlantic som hadde en egen versjon av
"Stairway to
Heaven"?
Nja...har ikke gidde å søke så mye akkurat nå, men jeg
finner ingen Stairway to Heaven" med Transatlantic...?

Her er noen youtube linker:

http://www.youtube.com/results?search_query=transatlantic+&search_type=&aq=f
Dag Fjellby
Frank R. Andersen
2009-12-05 09:27:30 UTC
I tilleg har de gitt ut en dobbelcd som heter "Mike's Silver Hammer " (fra
2001 tror jeg)
Det er vel dessverre bare en CD som er utgitt i noen veldig få eksemplarer
tror jeg. Kan ikke finne den noen steder.

-Frank

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4661 (20091204) __________

http://www.eset.com
Dag Fjellby
2009-12-05 10:35:42 UTC
Post by Frank R. Andersen
Post by Dag Fjellby
[...]
Man må opperere litt i gråsonen for å få tak i den der. Det
er riktig at det kun er /en/ CD, så jeg aner ikke hvorfor de
har delt den opp i 2 her:
http://www.mp3fiesta.com/transatlantic_artist6637/
Dag Fjellby
Rein Hjort Elgeseth
2009-11-21 20:49:07 UTC
Post by Geir Hongrø
[...]
Siden du er her, et lite Off Topic spørsmål:
Poster du på politikkforumet til VG?
Geir Hongrø
2009-11-22 16:56:03 UTC
Kanskje. :)
Rein Hjort Elgeseth
2009-11-21 20:45:35 UTC
Post by JesusFreak
[...]
Høh! Det finnes kristenrock med sterke og forkynnende tekster som slår de
fleste salmer til jorden, se bare her:

"After Forever"

Have you ever thought about your soul - can it be saved?
Or perhaps you think that when you're dead you just stay in your grave
Is God just a thought within your head or is he a part of you?
Is Christ just a name that you read in a book when you were in school?

When you think about death do you lose your breath or do you keep your
cool?
Would you like to see the Pope on the end of a rope - do you think he's a
fool?
Well I have seen the truth, yes I've seen the light and I've changed my
ways
And I'll be prepared when you're lonely and scared at the end of our days

Could it be you're afraid of what your friends might say
If they knew you believe in God above?
They should realize before they criticize
that God is the only way to love

Is your mind so small that you have to fall
In with the pack wherever they run
Will you still sneer when death is near
And say they may as well worship the sun?

I think it was true it was people like you that crucified Christ
I think it is sad the opinion you had was the only one voiced
Will you be so sure when your day is near, say you don't believe?
You had the chance but you turned it down, now you can't retrieve

Perhaps you'll think before you say that God is dead and gone
Open your eyes, just realize that he's the one
The only one who can save you now from all this sin and hate
Or will you still jeer at all you hear? Yes! I think it's too late.

RHE
Dag Fjellby
2009-11-21 20:59:49 UTC
Post by Rein Hjort Elgeseth
Post by JesusFreak
[...]
Black Sabbath rulez!
Dag Fjellby
Frank R. Andersen
2009-11-23 21:34:55 UTC
Post by JesusFreak
[...]
For det første: Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på. Det meste av
progmusikken er laget av høyst oppegående musikere, hvorav de fleste har
høyere musikalsk utdannelse.

For det andre: Hvis disse musikerne hadde vært alkoholiserte og narkomane,
hadde deres avanserte musikk aldri blitt laget.

For det tredje: Hvor går grensen for alkohol? Jeg visste ærlig talt ikke at
de som fremfører visesang, svensktopper, korpsmusikk osv. er avholdsfolk?

For det fjerde: Siden når ble f.eks. svensktopper flott og givende?

-Frank

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4631 (20091123) __________

http://www.eset.com
Eirik Olsen
2009-11-23 22:13:17 UTC
Post by Frank R. Andersen
For det fjerde: Siden når ble f.eks. svensktopper flott og givende?
For det femte: Du svarer på den mest opplagte trollingen vi har sett her på
en stund. Hook, line and sinker.

(jeg er også 99% sikker på hvem denne jesusfriken er, men gidder ikke
kranglingen som vil oppstå hvis jeg outer ham her. Men han er en prog
fa(e)n :).

E.
Hans Petter Nenseth
2009-11-23 22:33:22 UTC
Post by Eirik Olsen
For det femte: Du svarer på den mest opplagte trollingen vi har sett her på
en stund. Hook, line and sinker.
Han troller da faktisk ganske grundig tilbake når han sier " Det meste
av progmusikken er laget av høyst oppegående musikere, hvorav de
fleste har høyere musikalsk utdannelse." og "Hvis disse musikerne
hadde vært alkoholiserte og narkomane, hadde deres avanserte musikk
aldri blitt laget."

Det skal ikke mye til å sette volumknappen på 11...

:)
kom deg vekk før det er for sent
Eirik Olsen
2009-11-24 00:19:31 UTC
Det skal ikke mye til å sette volumknappen på 11...
Touché! :)

E.
Hans Petter Nenseth
2009-11-23 22:33:45 UTC
Post by Frank R. Andersen
For det tredje: Hvor går grensen for alkohol? Jeg visste ærlig talt ikke at
de som fremfører visesang, svensktopper, korpsmusikk osv. er avholdsfolk?
Rune Rudberg er et godt eksempel. :)
Post by Frank R. Andersen
For det fjerde: Siden når ble f.eks. svensktopper flott og givende?
For de som liker det er det da det.
--
kom deg vekk før det er for sent