Nok et bevis på at rap avler vold
2004-11-17 01:19:48 UTC
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=254817

Dr. Dre fikk seg en over nesen, en mann ble knivstukket,
knyttneveslagene haglet, og stoler ble slengt gjennom luften under
og R&B-musikk og pågikk i Santa Monica i California natt til tirsdag.

Det komplette kaos brøt ifølge politiet ut da rapperen Dr. Dre ble
slått i ansiktet mens han ventet på å komme opp scenen for å motta en
pris. Hans livvakter satte etter mannen i folkemengden, flere titalls
gjester blandet seg inn, og et masseslagsmål blant de rundt 1000
gjestene ble utløst, melder Reuters. Vitner forteller at noen gjester
løftet opp stoler og kastet de gjennom luften, mens andre slo vilt
rundt seg. I tumultene ble en mann knivstukket, identiteten hans er
ikke kjent. Hans tilstand skal i kveld være stabil, og politiet leter
nå etter den eller de som knivstakk.

Prisutdelingen foregikk i en hangar og verter for showet var LL Cool J
og Tyra Banks. Politiet i Santa Monica opplyser at de sendte samtlige
enheter for å ordne opp i kaoset som oppstod.
---------------------

I rest my case!

2004-11-17 01:46:06 UTC
[...]
John Lennon ble skutt.
Et nys kan åpne mer enn øynene.
Øyvind Segrov
2004-11-17 10:22:17 UTC
[...]
…Og så sier man at USA aldri har opplevd krig på sitt eget territorium!
Hilsen Øyvind
Hans Petter Nenseth
2004-11-17 10:34:00 UTC
[...]
Tatt i betraktning landets korte historie har de da så absolutt hatt
sin del. Kommer på 4 i farten.
I tillegg kommer selvfølgelig hva de forskjellige presidenter har
oppfattet som eget territorium...
USA er en krigersk styat som bør komme seg ut av trassalderen og finne
sin plass i verden.
Et nys kan åpne mer enn øynene.
Brumle Måseegg
2004-11-17 11:01:54 UTC
Og du burde lese Henrik Ibsens dikt "Ved Abraham Lincolns båre"
Hans Petter Nenseth
2004-11-17 11:04:12 UTC
Post by Brumle Måseegg
Post by Hans Petter Nenseth
USA er en krigersk styat som bør komme seg ut av trassalderen og finne
sin plass i verden.
Og du burde lese Henrik Ibsens dikt "Ved Abraham Lincolns båre"
Når var det Ibsen skrev dette?
Et nys kan åpne mer enn øynene.
Brumle Måseegg
2004-11-17 13:18:24 UTC
Post by Brumle Måseegg
Post by Hans Petter Nenseth
USA er en krigersk styat som bør komme seg ut av trassalderen og finne
sin plass i verden.
Og du burde lese Henrik Ibsens dikt "Ved Abraham Lincolns båre"
Når var det Ibsen skrev dette?
I 1865, (Det het forresten Abraham Lincolns mord, beklager) men mesterens
spydige ord over de skinnhellige europeeres "med dydig harm mod alt sort og
slet"

og hans kommentar til denne:

"Og s å tog I skræk. Europas råd,
er d e t som sig hør og bør?
En Preusser-gerning, en Dybbøl-dåd,
var verden vel vidne til før.
Sin broder hakker da ingen ravn; -
I kommer dog Polen ihug?
Og Engelskmanden for København?
Og graven ved Flensborg? Og Sønderborgs navn?
Men hvorfor da harmes nu?"

er like aktuell den dag i dag, bortsett fra at det europeiske synderegister
nok har blitt noe lengre.
Hans Petter Nenseth
2004-11-17 13:28:57 UTC
Post by Brumle Måseegg
er like aktuell den dag i dag, bortsett fra at det europeiske synderegister
nok har blitt noe lengre.
Det _europeiske_ synderegisteret? Jøss. Den største europeiske synden
i denne sammenhengen er vel befolkningen av USA.

Jeg er ikke _helt_ sikker på hva Ibsen hadde ment om tingenes tilstand
idag.
Et nys kan åpne mer enn øynene.
Geir Hongro
2004-11-17 15:00:06 UTC
Post by Brumle Måseegg
er like aktuell den dag i dag, bortsett fra at det europeiske
synderegister
Post by Brumle Måseegg
nok har blitt noe lengre.
Siden 1945 er det stort sett USAs synderegister som har vokst. Den eneste
alvorlige synden som USA ikke deltok i siden den tid var vel Suezkrisen og
somlingen med å få frigitt koloniene.

Geir Hongrø
Brumle Måseegg
2004-11-17 16:15:10 UTC
Post by Brumle Måseegg
[...]
Dette er noe av det værste visvaset jeg har sett prestert fra deg. Skal jeg
være nødt til å repetere hele leksa om hvordan den kommunistiske bevegelse
terroriserte seg til herredømme over store deler av kloden etter krigen. Og
du vet like godt som meg at USA reddet resten av verden fra å lide den samme
vannskjebne.

Men jeg skal være enig i at USA oppførte seg meget klosset da russerne
voldtok Ungarn i 1956, og konsentrerte seg om Suezkrisen i stedet for å
sende et par armeer inn til det landet som hylte om hjelp.
Geir Hongro
2004-11-17 21:58:08 UTC
Post by Brumle Måseegg
[...]
Stalins interesseområde ble streket opp på Jalta i 1945. Han hadde ingen
interesse av resten av Europa eller verden.

Geir Hongrø
Brumle Måseegg
2004-11-17 22:18:50 UTC
Post by Brumle Måseegg
vannskjebne.
Stalins interesseområde ble streket opp på Jalta i 1945. Han hadde ingen
interesse av resten av Europa eller verden.
Han stilte tross alt krav om å få ha baser på Svalbard, og han ga blaffen i
avtalen både hva angikk Hellas og Tsjekoslovakia.
Geir Hongro
2004-11-18 11:29:41 UTC
Post by Brumle Måseegg
Han stilte tross alt krav om å få ha baser på Svalbard, og han ga blaffen i
avtalen både hva angikk Hellas og Tsjekoslovakia.
Jeg ser ikke egentlig hvorfor baser på Svalbard skulle vært noen trussel mot
det norske folks frihet, så lenge han hadde fått disse og ellers vært
fornøyd med et Norge der folket levde i frihet.

Geir Hongrø
Brumle Måseegg
Og du innbiller deg at fanden hadde vært fornøyd med en finger????
Geir Hongro
2004-11-18 14:05:39 UTC
Post by Brumle Måseegg
Post by Geir Hongro
det norske folks frihet, så lenge han hadde fått disse og ellers vært
fornøyd med et Norge der folket levde i frihet.
Og du innbiller deg at fanden hadde vært fornøyd med en finger????
Det gikk utmerket i Finland.

Geir Hongrø
Brumle Måseegg
2004-11-18 16:00:37 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Brumle Måseegg
Post by Geir Hongro
[...]
De måtte avgi de områdene som russerne fant var strategisk interessante,
såsom oppmarsjområdet mot Finnmark.

Men hele den lange norskekysten var svært interessant for de sovjettiske
ubåtene.
Geir Hongro
2004-11-18 16:10:42 UTC
Post by Brumle Måseegg
De måtte avgi de områdene som russerne fant var strategisk interessante,
såsom oppmarsjområdet mot Finnmark.
Dette skjedde som resultat av en krig finnene tapte.

Geir Hongrø
Brumle Måseegg
2004-11-18 16:57:08 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Brumle Måseegg
De måtte avgi de områdene som russerne fant var strategisk interessante,
såsom oppmarsjområdet mot Finnmark.
Dette skjedde som resultat av en krig finnene tapte.
Da ligger ditt syn på Israel tynt an, i og med at deres landevindinger har
skjedd som resultat av kriger som deres naboer har tapt.
Odd Erling N. Eriksen
2004-11-18 17:27:28 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Brumle Måseegg
De måtte avgi de områdene som russerne fant var strategisk interessante,
såsom oppmarsjområdet mot Finnmark.
Dette skjedde som resultat av en krig finnene tapte.
-En krig som oppstod fordi finnene ikke frivillig ga Sovjet disse land-
områdene. Skjønner du nå hvor 'frivillig' finnenes utenrikspolitikk
etter 2. verdenskrig var?
--
73 de LB1LF

Odd Erling, ARK

Love is Hate. War is Peace. Windows is stable.
Ivar Musum
2004-11-23 07:40:11 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Brumle Måseegg
De måtte avgi de områdene som russerne fant var strategisk interessante,
såsom oppmarsjområdet mot Finnmark.
Dette skjedde som resultat av en krig finnene tapte.
Hvilken krig var det, sa du?

"Kriget var tungt. Vi förlorade inte, vi nådde en avvärjningsseger."
- Statsminister Matti Vanhanen, 22.11.04
Ivar
Odd Erling N. Eriksen
2004-11-18 09:00:03 UTC
Post by Geir Hongro
Stalins interesseområde ble streket opp på Jalta i 1945. Han hadde ingen
interesse av resten av Europa eller verden.
-Hevder ikke du å ha lest historie som fag? I såfall har du fulgt dårlig
med i timen.

Mener å huske at boken 'Inside the Kremlin's cold war' (Zubok, Pleshakov)
gir et kort sammendrag av Stalins planer for Europa etter krigen.

Leffler og Painters 'Origins of the cold war' har også et kapittel eller
to om dette.

Les og bli vis.

Øyvind Segrov
2004-11-17 12:23:07 UTC
USA er en krigersk styat som bør komme seg ut av trassalderen og finne
sin plass i verden.
LOL:)
Hilsen Øyvind
Joachim Lous
2004-11-17 13:13:31 UTC
I rest my case!
Er det et løfte?
--
+-----------------------------------------------------------------------+
Joachim Lous Joachim(a)lous org
Du tror det ikke før du får se det.
Tommy Dale
2004-11-17 18:18:52 UTC
Dr. Dre fikk seg en over nesen, en mann ble knivstukket,
knyttneveslagene haglet, og stoler ble slengt gjennom luften under
og R&B-musikk og pågikk i Santa Monica i California natt til tirsdag.
Jeg mener å huske at Onkel Skrue til stadighet banker Donald gul og blå. Det
ser ut som kapitalismen også avler vold. Eller kanskje det er gamasjebruken?

Tommy
Helge Rene Urholm
2004-11-18 20:19:02 UTC
I rest my case!
Du er sikker på at det ikke er vold som avler rap altså?
--
En Fremmed sa jeg måtte ha en .sig:
Ignoranter i alle land, det er september. Foren eder på news.