Laura Branigan er død
Per
2004-08-29 16:07:05 UTC
---
Keera Ann Fox
2004-08-29 16:35:57 UTC
Per <***@hotmail.com> wrote:

[ ]

Hun døde ung. Født i 1957.
--
****** Keera in Norway ******
* Think big. Shrink to fit. *
http://home.online.no/~kafox/
Geir Hongro
2004-08-29 23:04:05 UTC
Et 80-tallsikon er ikke mer. De fleste av dem er fremdeles i live, men
Branigan slår altså følge med bl.a. Falco, Mel Appleby og noen få andre.
R.I.P. :(

Geir Hongrø
Knut A. B. Larsen
2004-08-30 06:42:09 UTC
Post by Geir Hongro
Et 80-tallsikon er ikke mer. De fleste av dem er fremdeles i live, men
Branigan slår altså følge med bl.a. Falco, Mel Appleby og noen få andre.
R.I.P. :(
Geir Hongrø
Huh? Er Falco død? Jeez, det hadde jeg ikke fått med meg. Men LP`ene min
lever :)
mvh, Knut A. B. Larsen
Peter J. Acklam
2004-08-30 07:35:39 UTC
Post by Knut A. B. Larsen
Huh? Er Falco død? Jeez, det hadde jeg ikke fått med meg. Men
LP`ene min lever :)
Han kjørte seg ihjel for noen år siden.

Peter
Peter J. Acklam - ***@online.no - http://home.online.no/~pjacklam
Hans Petter Laberg
2004-08-30 11:45:56 UTC
Post by Geir Hongro
Et 80-tallsikon er ikke mer. De fleste av dem er fremdeles i live, men
Branigan slår altså følge med bl.a. Falco, Mel Appleby og noen få andre.
R.I.P. :(
Personlig mener jeg at det er tilnærmet skandaløst at Sigvald
Grøsfjeld jr ennå ikke har kommentert Laura Braningans død.
Foruten å være (som alle på NKMD vet) en av 80-tallets store kunstnere
(hvordan kan vi glemme kvinnen som ga Michael Bolton en av hans
største hits: How Am I Supposed to Live Without You), var hun også en
fast gjenganger på salige Alstor Dancings playliste. Sigvald har nok
mang en gang beveget seg tilnærmet rytmisk på dansegolvet til Lauras
Self control.

Sigvald, jeg forventer noen minneord fra deg umiddelbart (mens jeg
venter på at Gene Simmons på vegne av KISS kommenterer dette store
tapet som har rammet musikkverdenen) eller så ser jeg på denne
sjokkerende mangelen på reaksjon fra din side som et skammelig forsøk
på å dra Laura Branigans gode navn ned i søla, noe som gjør at du
snarest mulig bør be hele NKMD om unnskyldning!

HPL
Sigvald
2004-08-30 23:02:05 UTC
Post by Hans Petter Laberg
Personlig mener jeg at det er tilnærmet skandaløst at Sigvald
Grøsfjeld jr ennå ikke har kommentert Laura Braningans død.
Hun er vel i likhet med Meridith Brooks mest kjent gjennom diverse
reklameinnslag på TV2. På 1980-tallet var hun ikke i nærheten av
datidens store kvinnelige artister: Madonna, Whitney Houston, Sandra,
Samantha Fox, CC Catch, Jennifer Rush, Janet Jackson, Diana Ross, Joan
Jet, Maria Vidal, Nena og Sabrina.

Derimot har du rett i at "How am I supposed to live without you" er
stor, men det er kun Michael Bolton som egentlig er kjent for den.
Boltons mest kjente co-writer er, og dette VET Geir Hongrø, selveste
Paul Stanley - sammen skrev de to herrer den store 1989-hiten
"Forever". Litt mindre kjent er det at Bolton også har spilt sammen
med den annerkjente KISS-gitaristen Bruce Kulick.

Men det er uansett trist at Brannigan er død - RIP!

Sigvald
Geir Hongro
2004-08-31 08:03:34 UTC
Post by Hans Petter Laberg
[...]
Jeg vil vel strengt tatt si at hun var større enn Maria Vidal, Nena og
Sabrina. Branigan hadde i det minste 3-4 hits, mens de du nevner kun hadde
én hver. :-)

Geir Hongrø
Raymond Ness
2004-08-31 08:29:17 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Sigvald
[...]
*Fra min egen hukommelse* :
Nena (var vel egentlig et bandnavn, men de ble husket som vokalistdama?)
hadde en hit ("99 luftballons").Sabrina hadde en hit ("Boys boys boys").
Sandra hadde to hits ("Maria Magdalena" og "In the heat of the night").
Laura Branigan hadde to hits ("Self Control" og "Gloria").
*Hvem pokker* var Maria Vidal og CC Catch?? ;-)

Dessuten, Siggie, Det fantes ikke reklameinnslag på TV2 på 80-tallet...
Raymond
Sigvald
2004-08-31 15:13:41 UTC
Post by Raymond Ness
Dessuten, Siggie, Det fantes ikke reklameinnslag på TV2 på 80-tallet...
Nei, men det gjorde det på 1990-tallet. Det er nok fra den perioden
jeg husker henne.

Sigvald
Geir Hongro
2004-08-31 20:23:18 UTC
Post by Raymond Ness
Sandra hadde to hits ("Maria Magdalena" og "In the heat of the night").
Hadde noen minihits i tillegg. Bl.a. "Innocent Love", "Everlasting Love",
"Secret Land" og "Hiroshima".
Post by Raymond Ness
Laura Branigan hadde to hits ("Self Control" og "Gloria").
"The Lucky One" og "Spanish Eddie" lå begge på "Ti i Skuddet" i flere uker -
sistnevnte tror jeg også var innom i hvert fall Dagblad-lista (Top 15, mens
VG var top 10, dermed litt lettere å komme inn på lista i Dagbladet).
"Shattered Glass" fra 1987, produsert av Stock/Aitken/Waterman, fikk en del
radiospilling, men var vel strengt tatt ikke noen hit.
Post by Raymond Ness
*Hvem pokker* var Maria Vidal og CC Catch?? ;-)
Maria Vidal sang tittelkuttet fra "Body Rock". Ikke akkurat noen kjempehit.

CC Catch var et produkt av Dieter Bohlen fra Modern Talking, som hadde sånn
ca. en og en halv hit rundt 85-86.

Geir Hongrø
Ola Trygve Kvitle
2004-09-02 05:37:16 UTC
Post by Raymond Ness
Nena (var vel egentlig et bandnavn, men de ble husket som vokalistdama?)
hadde en hit ("99 luftballons")
Nena har hatt flere hits både som band og soloartist.

Ola Trygve Kvitle
Geir Hongro
2004-09-06 12:14:15 UTC
Post by Ola Trygve Kvitle
Post by Raymond Ness
Nena (var vel egentlig et bandnavn, men de ble husket som vokalistdama?)
hadde en hit ("99 luftballons")
Nena har hatt flere hits både som band og soloartist.
Ikke på de kanter av verden der det ikke snakkes tysk til vanlig.

Geir Hongrø
Ola Trygve Kvitle
2004-09-07 07:11:36 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Geir Hongro
Post by Ola Trygve Kvitle
Post by Raymond Ness
hadde en hit ("99 luftballons")
Nena har hatt flere hits både som band og soloartist.
Ikke på de kanter av verden der det ikke snakkes tysk til vanlig.
Det stemmer, men dette er likevel et betydelig marked.

Ola Trygve Kvitle

Joachim Lous
2004-08-31 08:29:29 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Sigvald
[...]
Dessuten var jo begge stor-hitene til Sandra ikke annet enn plagiater av
nettopp Branigans "Self Control" fra et par år tidligere.
|Barn leker. |
Joachim Lous joachim(a)lous.org
Geir Hongro
2004-08-31 20:24:41 UTC
Post by Joachim Lous
Dessuten var jo begge stor-hitene til Sandra ikke annet enn plagiater av
nettopp Branigans "Self Control" fra et par år tidligere.
Det er jeg faktisk ikke enig i. Husbond Michael Cretu klarte å skape et
relativt særegent sound, som imidlertid lød bedre når han selv sang og hadde
full kontroll ("The Invisible Man" fra 1985 er jo faktisk en flott plate, og
Enigma-platene fra 90-tallet har også sine øyeblikk fra tid til annen)

Geir Hongrø
2004-09-01 15:34:12 UTC
Post by Joachim Lous
Post by Geir Hongro
[...]
Men var ikke "Self Control" en cover, da? Såvidt jeg kan huske var det
italienske Raf som hadde originalversjonen, og den var bedre enn Branigans
hvis man ser bort fra den grusomme rappingen mot slutten av låta...
Hugo Sánchez Policarpo
2004-09-01 18:54:12 UTC
hø wrote:
| Men var ikke "Self Control" en cover, da? Såvidt jeg kan
| huske var det italienske Raf som hadde originalversjonen

Jo, og hennes "Gloria" (1982) var en cover av Umberto Tozzis
(1979) italienske original.
--
Hugo

¿Cual es otra palabra para sinónimo?
Thomas Skogestad
2004-09-01 20:52:15 UTC
* hø

| Men var ikke "Self Control" en cover, da? Såvidt jeg kan huske var det
| italienske Raf som hadde originalversjonen, og den var bedre enn Branigans
| hvis man ser bort fra den grusomme rappingen mot slutten av låta...

*JvaZK* Herlighet, for en stemme. Lauras versjon er soleklart bedre. Denne
versjonen mangler jo ompf og groove og feel.
Thomas Skogestad
2004-09-01 21:55:04 UTC
Post by Thomas Skogestad
* hø
> [...]
*JvaZK* Herlighet, for en stemme. Lauras versjon er soleklart bedre. Denne
versjonen mangler jo ompf og groove og feel.
Rafs versjon er litt mer dempet, og det er derfor jeg liker den. Jeg synes
Branigans versjon er masete i sammenligning, men så hadde jeg også hørt
Rafs versjon først. Ellers er det vel ingen som hører på italo-disco på
grunn av de store vokalprestasjonene...
Thomas Skogestad
2004-09-04 21:42:02 UTC
* hø

| Rafs versjon er litt mer dempet, og det er derfor jeg liker den.

Jeg syns at rytmen i stemmen hans er interessant å høre på. Og den dårlige
rappingen er den beste delen av hele sangen!

| Jeg synes Branigans versjon er masete i sammenligning

Jeg syns de effektene sangen hennes inneholder er det som gjør den bra. Men
hun har også en rolig versjon av Forever Young, som ikke er verst -- selv om
jeg foretrekker en lang remix-versjon av Alphavilles original.
--
Thomas Skogestad
I Can't Believe It's Not Butter
Joachim Lous
2004-09-02 08:21:20 UTC
Post by Thomas Skogestad
* hø
> [...]
*JvaZK* Herlighet, for en stemme. Lauras versjon er soleklart bedre. Denne
versjonen mangler jo ompf og groove og feel.
Beste versjonen må jo være denne:
htp://www.digitaltanz.de/digital10.htm
|Ikke egnet for barn under 3 år. |
Joachim Lous joachim(a)lous.org
Jarle Hrafn Grindhaug
2004-09-03 12:59:39 UTC
[...]
Ehh... og den eneste virkelige bra: KATE BUSH?!?!?!?

.Jarle
Joachim Lous
2004-08-31 08:22:13 UTC
Post by Hans Petter Laberg
(mens jeg
venter på at Gene Simmons på vegne av KISS kommenterer dette store
tapet som har rammet musikkverdenen)
Egentlig burde vel Kiss og Michael Bolton sammen arrangere en
minnekonsert, med masse celebre gjester, og en ny spesialversjon av
"How am I suposed to live without you"...
|Refunderes ikke. |
Joachim Lous joachim(a)lous.org
Geir Hongro
2004-08-31 20:25:24 UTC
Post by Joachim Lous
Post by Hans Petter Laberg
[...]
Hvorpå de avslutter med en medley av "Gloria", Self Control", "The Lucky
One", Spanish Eddie" og "Shattered Glass" til slutt. :-)

Geir Hongrø