Saybia på Petre
Petter Solbu
2003-08-29 15:13:41 UTC
*urk*
*skifte kanal*
Jaha? "Second you sleep" er etter min mening en liten pop-genistrek.

PS
Espen Stranger Seland
2003-08-29 16:12:21 UTC
On Thu, 28 Aug 2003 06:58:35 +0000 (UTC), Espen Stranger Seland
*urk*
*skifte kanal*
Jeg liker faktisk låten "Second you sleep" veldig godt, men siden jeg
ikke har fått kjøpt hele CD'en ennå, vet jeg ikke hvordan de andre
låtene til Saybia høres ut. Men jeg går ut fra at det var "Second you
sleep" de spilte?
Sikkert det den heter. Jeg får bare store problemer hver gang jeg hører
den. Og jeg er fullt klar over at det er dumt for min egen del.
'She's so high' med Kurt er klart mye bedre på alle måter...

-espen
All generalisering er farlig.
Geir Hongro
2003-08-30 16:04:58 UTC
*urk*
*skifte kanal*
Hvorfor det. Saybia er jo absolutt av det bedre som finnes nå. Travis,
Coldplay, Kent, Saybia. Mye samme stil, og glimrende musikk alt sammen.

Geir Hongrø
Steingrim Dovland
2003-08-30 16:32:08 UTC
* Geir Hongro
Post by Geir Hongro
Hvorfor det. Saybia er jo absolutt av det bedre som finnes nå. Travis,
Coldplay, Kent, Saybia. Mye samme stil, og glimrende musikk alt sammen.
Du glemte fellesfaktoren for alle de du nevner: dødens kjedelig.
Steingrim Dovland
Geir Hongro
2003-08-31 01:01:21 UTC
Post by Steingrim Dovland
* Geir Hongro
Post by Geir Hongro
Hvorfor det. Saybia er jo absolutt av det bedre som finnes nå. Travis,
Coldplay, Kent, Saybia. Mye samme stil, og glimrende musikk alt sammen.
Du glemte fellesfaktoren for alle de du nevner: dødens kjedelig.
Fellesfaktoren er ordentlige gode gammeldagse låter der MELODIEN er det
viktigste. Sånn bør all musikk være. Alt annet er uvesentlig hvis ikke
melodien holder mål.

Geir Hongrø
Raymond Ness
2003-09-01 17:51:04 UTC
Post by Geir Hongro
Post by Steingrim Dovland
* Geir Hongro
Post by Geir Hongro
[...]
-Synes Kent er bra. Travis, Coldplay, Kent og Saybia er DØDSENS KJEDELIG !!!
-Udødelige, gammeldagse melodilinjer? -Prøv Beatles... Prøv gamle
standard-jazz-låter. Prøv hva som helst, bortsett fra disse nye, triste,
triste unge bandene... Alle høres like ut, det er kjedelige låter uten
dynamikk og spenning... -Hvis melodien hadde vært det viktigste, hadde de
kanskje lagd låter med melodi? :-)

--
Raymond
MusikkPoliti
Geir Hongro
2003-09-01 22:16:08 UTC
Post by Raymond Ness
Post by Geir Hongro
Post by Steingrim Dovland
* Geir Hongro
Post by Geir Hongro
[...]
De sluttet å lage musikk i 1970.
Post by Raymond Ness
Prøv gamle
standard-jazz-låter.
De sluttet de å lage rundt krigen.

Jeg vil ha NYKOMPONERT musikk innenfor de gamle stilene!

Geir Hongrø
Raymond Ness
2003-09-01 23:38:18 UTC
Jeg elsker musikk som høres ut som Beatles.
-Da sjekker du ut "Rialto" !! Knallbra... Skal gå an å få tak i det også...
Btw. De hadde en liten hit med "Monday morning 5.19" Plata ble gitt ut på
China Records. Mer vet jeg ikke, men det er verdt å sjekke... :-)

--
Raymond
Musikkelsker
Nils Olav Vassås
2003-09-02 14:46:59 UTC
Post by Geir Hongro
Jeg vil ha NYKOMPONERT musikk innenfor de gamle stilene!
-Jo, det hadde vært noe, men det er ikke mange som fikser dette... Og
hvis
noen prøver blir det vel lett avfeid som "retro-tøv" og forsøk på å lage
Beatles-låter?
Ikke av meg. Jeg elsker musikk som høres ut som Beatles.
Har du hørt Redd Kross? De minner om Beatles og har knallbra låter. Spesielt
albumet som heter 'Show World'.
Espen Stranger Seland
2003-09-08 09:55:37 UTC
*urk*
*skifte kanal*
-espen
Og dette bruker du tid og krefter på å fortelle oss fordi...?
Fordi dette er en nyhetsgruppe for musikk der man har mulighet til å
ytre meninger og diskutere. Derimot undrer jeg meg på min side over folk
som bruker tid og krefter på metadiskusjoner. Var det noe mer?

-espen
--
All generalisering er farlig.