narkive is for sale. (interested) / (dismiss)
Knutsen uten Ludvigsen?
2010-04-22 19:01:17 UTC
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10000578

VG Nett) Øystein Dolmen (63) ber om ro etter Gustav Lorentzens (62)
dødsfall.

Dolmen utgjorde sammen med avdøde Gustav Lorentzen den populære duoen
Knutsen & Ludvigsen, og 63-åringen er knust etter nyheten om
Lorentzens brå død.

- Jeg bærer på en enorm sorg og tristhet som jeg ikke klarer å
kommentere akkurat nå, sier Dolmen ifølge adressa.no.
---------------------

Det spørs om ikke Dolmen gjør uklokt i å være så tilbakeholden. Fansen
venter nok å høre mer fra ham så fort som mulig? Som profesjonell
artist kjenner han nok også det evig aktuelle omkvedet "The show must
go on".

Erfaringene fra begivenhetene rundt Michael Jacksons dødsfall i fjor
illustrerer da også betydningen av å være raskt på banen og tilpasse
seg en slik radikalt ny situasjon. Det sannsynligvis smarteste Dolmen
nå kan gjøre er, så snart som mulig, å stå frem i medier som Se og
Hør, Her og Nå og VG og lansere nye prosjekter som f.eks. et nytt
samlealbum, gjerne kalt "Knutsen og Ludvigsen: Dett var dett!" som en
referanse til Fleksnes og ikke minst parodi på Michael Jacksons "This
is it!", gjerne fulgt opp av en soloturne, for eksempel kalt "Knutsen
uten Ludvigsen".

Slik vil han ikke bare vise forventet respekt for sin avdøde venn og
kollega, han vil nok nærmest også være sikret suksess på VG-toppen og
en eller flere spellemannspriser ved neste prisutdeling.

2010-04-22 19:29:23 UTC
[...]
Betyr dette at du selv ikke syns du har hørt nok av Knutsen &
Ludvigsen?
Post by Sigvald
[...]
Endelig en selvironisk side ved deg, Sigvald. Det var på tide.
:)
Post by Sigvald
Slik vil han ikke bare vise forventet respekt for sin avdøde venn og
kollega, han vil nok nærmest også være sikret suksess på VG-toppen og
en eller flere spellemannspriser ved neste prisutdeling.
Enda mer humor. Bra. Jeg tror faktisk Dolmen selv hadde led seg ihjel
av dette.
kom deg vekk før det er for sent
Shapescare
2010-04-22 19:41:39 UTC
[...]
Jeg foreslår at Knutsen slår seg sammen med Paul Stanley og spiller
inn karnevalsversjonen av Negergutten Hoa.

CD'en kan hete: "Paul Stanley - Dr. Knutsen I Presume?"

"Det var en liten negergutt som hette Vesle Hoa
Han hadde fjær på hodet sitt og ring på tommeltoa
Han hadde bare bukse på, og buksa den var gjort av strå
Men Hoa likte buksa godt, for han var en ekte hottentott

Han bodde i en negerkrål, for det gjør hottentotter
Der bodde også kongen sjøl og kongens undersåtter
Og kongen han var tykk og blid og hadde ring i nesa si
Det syntes han var veldig flott, for han var en ekte hottentott

Og krålen den var gjerdet inn med staur på alle kanter
Og rundt omkring sprang nesehorn og ville elefanter
Når Hoa gikk med spydet sitt han speidet hit og speidet dit
Han passet seg for stort og smått, for han var en ekte hottentott

Så hendte det en stille kveld og det var mørkt i skogen
Da våknet Hoa av seg selv og syns han hørte noen
Han skjønte noe galt var fatt, han lyttet i den stille natt
Han hørte trinn og visste godt at dette var ingen hottentott

Og det var ikke nesehorn, og det var ingen løve
Det var nok Babu stammens folk som kom her for å røve
De kom nok her på natterov mens alle hottentotter sov
Men Noa skjønte faren godt, for han var en ekte hottentott

Han smøg seg ganske stille ut, han stanset for å lytte
Og ålet seg forsiktig fram til trommeslager'ns hytte
Han grep de største trommene og trommet vil og brummende
Og vekket både stort og smått, og opp sprang hver eneste hottentott

Da Babu stammen stormet fram med skrik som kakaduer
Stod alle hottentotter klar med spyd og pil og buer
Da røverne fikk det å se så snudde de og sprang av sted
Så var det atter trygt og godt, det skyldtes en liten hottentott

Og kongen var så veldig glad og alle var så glade
Og kokken bakte sukkerbrød og laget sjokolade
Så danset de den hele dag til kongens store velbehag
De danset både swing og hot, for det gjør en ekte hottentott

Og Hoa måtte komme bort til selve kongens trone
Og kongen gav ham skjold og spyd og attpåtil en krone
Og kongen sa, blant mine menn du være skal min beste venn
Og følge meg i stort og smått, for du er en ekte hottentott"
C Lund
2010-04-22 20:52:55 UTC
In article
Post by Shapescare
Og følge meg i stort og smått, for du er en ekte hottentott"
Er ikke dette en av de sangene vi ikke har lov til å like lengre fordi
det er politisk ukorrekt? ;/

(sensur av gamle barnefortellinger / sanger er bare tull)
C Lund
Geir Hongrø
2010-04-22 22:09:54 UTC
Er ikke dette en av de sangene vi ikke har lov til like lengre fordi
det er politisk ukorrekt? ;/
Den og "Gammel Negermarsj"

Enig i at det er tull å sensurere ting som ble skrevet i en annen tid
ut fra andre forutsetninger. Er skråsikker på at de som skrev "Hoa
Hottentott" ikke mente noe som helst vondt da den ble skrevet, og det
samme gjelder naturligvis også "Gammel Negermarsj", som er noe av det
mest sinnsykt festlige K&L noensinne laget.